Tuesday, April 17, 2007

Get the mashup :)

Célkitűzés

Közösségi-szolgáltató-közvetítő website megbízható szakik és megrendelőik számára. Aki még nem dühöngött drágán elfuserált mosógép, drágán kilyukasztott vízvezeték és drágán szétbarmolt ablakkeret miatt, előbb-utóbb úgyis fog.
A megbízható, precíz szakik, mesterek telefonszámai jóformán apáról fiúra szállnak, vagy csak komoly kapcsolati tőkével ismerhetők. Az áldatlan állapotokra az interaktív kibertér nyújhat megoldást.


És ezt így hogy?

Létrehozhatnánk egy közvetítő netes felületet a különböző szakik (vízvezeték-szerelő, asztalos, tévészerelő, klímás, redőnyös, mosógép-szerelő, szobafestő-mázoló stb.) és leendő megrendelőik számára.


1. a szakik

Ingyen regisztrálhatják magukat. Az elérhetőségeiken kívül személyre szabhatják a profiljukat (vízvezeték-szerelés, asztalos munkák stb.), a bátrabbak képeket is feltehetnek magukról vagy a nemrég elkészült munkáikról. Feltüntethetik a sztenderd munkadíjakat, így a megrendelő könnyen választhat.

2. a megrendelők

Szabadon kereshetnek az adatbázisban. (Ha ehhez lusták, feltehetnek hirdetést az erre létrehozott felületen.) Tallózhatnak a (hirdetésre jelentkező) szakik profiljai között, a megrendelt, elkészült munkát pedig értékelhetik, kommentelhetik, ajánlhatják másoknak is (vagy épp ellenkezőleg: lebeszélhetnek másokat az illető szaki megbízásáról).


Finomságok

Kapcsolódó fórumok, térképes alkalmazás (rábökök a térképre: innen keresek mosógépest). „Az év asztalosa” (stb.) szavazások, tudásbázisok (egyszerűen, egyedül elvégezhető munkákról).


Üzleti modell

A szakik ingyen regisztrálhatnának, de hirdetésre csak akkor jelentkezhetnének, ha kiváltják a „pro”-tagságot, és kicsengetik érte az éves tagdíjat. Egy év után persze lehet hosszabbítani.
+ Ha valamilyen áruház vagy egyéb cég nálunk akar hirdetni, megkezdhetjük a tárgyalásokat.

3 comments:

ThePro said...

Az ötlet tetszik, úgyhogy csak néhány kiegészítő gondolat:
1. Mindenképpen le kell az elején szögezni hogy csak magyar nyelvterületre, vagy nemzetközi szinten kívánjuk elindítani a szolgáltatást: a második esetben további szigorítások szükségesek, de ezt majd csak akkor osztom meg, ha ezt tervezted, egyébként ebben a szakaszban fölösleges. :)
2. Érdemes lenne már az induláskor eldönteni kívánunk -e valamiféle szűrőt alkalmazni, minimumot állítani, normarendszert bevezetni, vagy kizárólag a webes közösség feedbackjeire építünk. A második lehetőség egy kicsit nagyobb optimizmusra vall, és jelentősen nagyobb bizalomra a mai közösségi szolgáltatások irányába.
3. Spam, kamuhirdetések, piramisjátékok kijátszásának metódusai?
4. részben kapcsolódva az egyes ponthoz: Mo. internet-hozzáférhetőségi indexei, internetes kultúra fejlesztésének szükségessége. Mai állapotok között szerinted megéri?

Egyenlőre ennyi, ha már önálló ötletem nincs, értékelem a többiekét. : Neked gratulálok! ;)

ThePro said...

Jah, még valamit: mivel ez erősen kereskedelmi célú szolgáltatás, fontos megtervezni hogyan képzeled el a promóciót!!

Noori Sato said...

:)